Kun pelkkä in/out-tieto ei riitä

Meillä on usein tilanne, että pelkkä in/out-tieto ei riitä tapahtumasta, vaan lisäksi pitäisi tietää minkä radan/sarjan ilmoittautuja valitsee. Ja ratatieto ei ole vakio vaan vaihtelee harjoituksittain eli sitä ei voi tallentaa pelaajan profiiliin (esim. pelaajanumero). Olemme kokeilleet tallentaa tietoa puhekuplaan, mutta sekään ei oikein toimi kunnolla, koska ei ilmeisesti ole mahdollista kirjata toisille jäsenille kommenttia ellei ole manageri.

Miten siis ratkaista tämä ongelma?
 - pitäisikö jokainen tapahtuma monistaa ja tehdä kullekin radalle oma tapahtuma?
 - antaa kaikille managerioikeudet? (ei kuulosta kovin hyvältä vaihtoehdolta)
 - jotenkin muuten? (Olisiko mahdollisesti tulossa joku versiopäivitys, jossa PRO-puolen valinnoissa olisi mahdollista korvata in/out-nappulat omilla teksteillä tai lisätä lisätietokysymys nappuloiden rinnalle?)

1 vastaus

Mielenkiintoinen ongelma. Tuo on sen verran erillinen/yksityiskohtainen ongelma että sitä on vaikea tekniikalla korjata. Managerioikeus-vaihtoehto toimii jos luottaa kaikkiin jäseniin joukkueessa, eli esim tutussa aikuisjoukkueporukassa. Jos tietoja on vähän niin toki omaan puhekuplaan voi tallentaa tiedon toisistakin pelaajista ja manageri voi niitä päivitellä oikeisiin paikkoihin tarvittaessa. Mutta noin äkkiseltään useampi tapahtuma kuulostaisi loogisimmalta.