Tapahtumat useassa kalenterissa

Moi!

Aikomuksena olisi tehdä seuralle nimenhuudon kalenteri jossa näkyisi sitten seuran kaikkien joukkueiden kalentereista tapahtumat. Pystyykö tapahtumia synkronoimaan automaattisesti kalenterista toiseen? Ja saako jotenkin laitettua niin että kalenterissa johon tapahtuma on kopioita, niin klikkaamalla tapahtumaa aukeaisi alkuperäinen tapahtuma, eikä tavallaan uusi tapahtuma kalenterissa mihin se kopioitiin? Ja sitten vielä yksi ongelma että tapahtumien tyypit ei kopioidu oikein vaan kaikki muuttui matseiksi vaikka harkkana alkuperäisessä kalenterissa.

1 vastaus

Hei,

kalentereita ei voi synkronoida automattisesti joukkuesivuilta toisille. Olisi vaikea hallita tapahtumien tietojen muokkausta, milloin tarvitsee alertoida osallistujia ja missä kaikkialla näyttää in/out ilmot. Osaksi myös sen takia, että pelaajien kalenteri pysyy mahdollisimman selkeänä ja sinne ei tule vahingossa kaikkia hallituksen kokouksia tms.

Riippuen hieman mitä haluaa saavuttaa niin tuohon on erilaisia ratkaisuja. Yleisin on, että kokoaa jonnekkin kaikkien joukkueiden kalenterin. Joko nettisivulle widgetit joka joukkueelta: https://nimenhuuto.com/widget_events?team_name=Tenavat . Tai sitten jokaiselta joukkueelta ottaa iCal viennin yhteen jaettuun Google Calenderiin jolloin sitten kyseisessä kalenterissa näkyy kaikkien treenit ja tapahtumat. Jos joukkueelle lisätään tapahtuma niin yhteisessä kalenterissa näkyy sitten kyseinen tapahtuma automaattisesti.

Seuran yhteiset tapahtumat (esim joulujuhlat) pitää erikseen lisätä kaikille joukkueille. Joko niin että jokaisen joukkueen manageri hoitaa sen, tai sitten joukaiseen joukkueeseen on luotu tunnus jolla seuran toimihenkilö voi käydä lisäämässä tapahtuman.