Uusien pelaajien rekrytointi, ulkopuolisten ilmoittautuminen ja aliryhmät

Kirjaanpa talteen hyvän keskustelun käyttäjän kanssa. Tästä voi olla apua muillekin joukkueille.

Kysymys: Nähtävästi itsensä voi lisätä jengin nimenhuutoon ilman managerin hyväksyntää? Olisi mukava kontrolloida sitä kuka sinne itsensä lisäilee.

Vastaus: Kuka tahansa voi liittyä joukkueen sivuille, jos manageri on avannut julkisen liittymisen. Joukkueen asetuksissa on kohta "Liittymisen salasana". Jos tuo salasana on tyhjä niin kuka tahansa voi liittyä palveluun. Siihen voi laittaa salasanan jolloin joukkuesivuille voi liittyä vain joko kutsulla tai sitten tietämällä tuon salasanan. Avoin julkinen liittyminen on kätevä tapa saada pelaajat mukaan joukkusivuja käyttöönottaessa, mutta jossain tapauksissa liittyminen kannattaa laittaa salasanan taakse myöhemmin.

Kysymys: Olisi hyvä, jos joku vastaa rekrytoinnista niin hänelle voisi antaa oikeudet lisätä pelaajia, mutta ei muita oikeuksia.

Joukkueen manageri voi pitää julkisen liittymisen auki ja asettaa liittymiselle salasanan, jolloin vain salasanan tietävä voi liittyä joukkueeseen. Rekrytoinnista vastaava voi olla se, joka tietää joukkueeseen liittymisen salasanan ja näin ollen voi rekrytä uusia pelaajia ilman muita managerioikeuksia. Rekrytoinnista vastaava antaa uudelle pelaajalle linkin joukkueen sivuille ja kertoo tälle julkisen liittymisen salasanan. Uusi jäsen voi näillä tiedoilla liittyä mukaan joukkueen sivuille.

Kysymys: Meidänkin vuorolla käy ns. ulkopuolisia pelaajia ja niistä aktiivisempia olisi hyvä lisätä nimenhuutoon. Mutta siellä olisi suotavaa olla eri tasoisia statuksia, kuten nyt tässä esimerkissä, että voisivat lisätä itseään "in" peleihin ym. mutta eivät näkisi keskusteluita, eivätkä pääsisi tekemään mitään muutakaan.

Vastaus: Jos ulkopuolisten ilmoittautuminen on auki, kuka tahansa voi ilmoittaa itsensä ilman kirjautumista ihan vaan kirjoittamalla oman nimensä tapahtuman sivulle. Tässä tapauksessa ei tarvitse olla edes kirjautunut Nimenhuutoon, joten tapa sopii hyvin yhden-kahden kerran testaajille. Kirjautumattomat tosin eivät saa tietoa muutoksista, eivätkä pysy ajantasalla joukkueen keskusteluista, joten useammin kävijät kannattaa ottaa joukkueen jäseniksi ja pitää mukana toiminnassa.

Joukkueen ulkopuoliset osallistujat näkyvät listoilla omalla värillään rooleittain järjestettyjen listojen viimeisinä.

Jos on tarve käydä keskustelua rajatulla joukolla, mutta pitää (joihinkin) tapahtumiin ilmoittautuminen auki isolle porukalle, kannattaa tehdä "aliryhmiä". https://nimenhuuto.com/faq/aliryhmat-ja-joukkueet

Meillä on vain kaksi käyttöoikeustasoa, eli pelaaja ja manageri (tai oikeastaan kolme, jos junnujoukkueissa lapsen huoltaja lasketaan mukaan). Tasoja tuskin tulee lisää, mutta lisään kommenttisi kuitenkin tiedoksi kun seuraavan kerran tätä asiaa pohditaan.

Aliryhmät tarkoittavat toisen joukkueen perustamista ja tapahtumien laittamista siihen "joukkueeseen", missä niiden pitää olla. Mitään joukkueiden välistä synkronointia ei ole, vaan käyttäjä loikkii ylävalikosta kliksauttelemalla ryhmästä toiseen, tarpeen mukaan. Tyypillisesti harrasteporukka pitää kaikki viestit ja tapahtumat yhdessä joukkueessa ilman aliryhmiä, mutta esim junnujen jättimäinen ikäluokkajoukkue laittaa kaikille yhteiset esim lenkkitreenit yhteen joukkueeseen ja sinisten/mustien/valkoisten/jne aliryhmien omat harkat ja pelit ryhmän joukkueeseen (ts. aliryhmään). Junnut (tai paremminkin heidän vanhempansa) sitten tilaavat omiin esim kännykän kalentereihinsa kaikkien itselle relevanttien "joukkueiden" tapahtumat ja klikkailevat IN/OUT kaikkiin ryhmiin joko meilistä tai kokoomasivulta https://nimenhuuto.com/users/sessions tai appsista.

Jos omat tunnukset on yhdistetty yhden kirjautumisen alle, niin aliryhmien käyttö on melko mutkatonta. https://nimenhuuto.com/faq/kayttajatunnuksien-hallinnointi

1 vastaus

JR

Tarkoittaako yllä 1. vastauksessa " jos manageri on avannut julkisen liittymisen" sitä, että joukkueasetuksissa "Pelaajapörssin" täppäyskohdalla "Avoin uusille pelaajille" on ruksi?

Meillä on 3 pelilajia. Yhdessä lajissa tämä ruksi on ja sinne on tullut oma-aloitteisesti pelaajia jäseniksi, mitä emme halua. Muistelen kyllä, että toisessakin lajissa olisi uusia pelaajia ilmoittautunut pari vuotta sitten, vaikka ruksia ei ainakaan nyt ole enkä usko, että olisi pari vuotta sittenkään ollut.

Hei, pelaajapörssin täppäyskohta "avoin uusille pelaajille" näkyy kun joku etsii nimenhuudosta joukkueita. Hän näkee kaivataanko joukkueeseen uusia pelaajia. Jotkut ovat etsineet itselleen uuden joukkueen sitä kautta.

Pelaajien liittymien jäseneksi joukkuesivuihin on eri kohta. Se löytyy manageri sivulta. Kun liittymiseen laittaa salasanan niin sitten kukaan ei voi liittyä joukkueeseen tietämättä kyseistä salasanaa. Päivitin ohjeita hieman tuohon liittyen.