Aika tarkastaa pelaajalistan yhteystiedot?

Yksi Nimenhuudon pidetyimmistä ominaisuuksista on se, että joukkueen viestit kulkevat luotettavasti perille monessa kanavassa: sähköpostissa, tekstarina, mobiilinotifikaationa ja selaimen ilmoituksina. Tähän olennaisesti liittyy, että järjestelmämme seuraa automaattisesti kuittauksia: jos vastaanottava palvelin ei kuittaa viestejä vastaanotetuksi eli viestit eivät enää mene läpi, tieto näytetään joukkueen pelaajalistassa ja vanhentuneita tietoja ei käytetä. Tämä on omissa joukkueissani ollut tarpeellinen apuväline yhteystietojen ajantasalla pitämiseen.

Aihe nousi pinnalle nyt tammikuussa 2020, kun palvelimme hälytti normaalia useamman sähköpostiosoitteen toimimattomuudesta samalla kertaa. Syynä oli se, että 10.1. Suomi24 sulki sähköpostipalvelunsa—em. lopetusviestin kommentteja ei kannata lukea... Usko tai älä, Suomi24 on ollut Suomessa suosittu sähköpostin tarjoaja, myös Nimenhuudon käyttäjien keskuudessa. Osoitteita oli jäänyt käyttäjiltä päivittämättä, ja tämä näkyi piikkinä virhemäärissä ja aiheutti ilmoituksen Nimenhuudon ylläpitoon.

Nyt voisi olla hyvä aika valita joukkueen valikosta Pelaajat > Pelaajalista, ja tarkastaa ovatko oman joukkueesi sähköpostiosoitteet ajan tasalla. Jos osoite on merkattu punaisella tai huutomerkillä, niin yhteystiedoissa on vikaa. Varsinkin joukkueen managerien yhteystiedot kannattaa varmistaa. Jos managerin yhteystiedot ovat väärin ja salasana unohtuu, joukkueen managerisivuille ei pääse enää lainkaan. Varmuuden vuoksi muuten joukkueessa kannattaa olla useampi jäsen, joilla on managerioikeudet.