Jonotuslista

Olisi kätevää, jos harjoituksiin/tapahtumiin, joiden osallistujamäärä on rajoitettu, voisi ilmoittautua jonotuslistalle. Jos joku osallistuja peruu, jonotuslistan ensimmäinen pääsisi mukaan tapahtumaan.

5 vastaukset

AJ

Onko tätä ominaisuutta harkittu? Olisi todella kätevä suosituissa spinningeissä, jossa harjoituksen pyörät täyttyvät alle puolessa tunnissa, kun tulee uusi harjoitus. Tämän jälkeen on aina sekavat jonotuskäytännöt, odotellessa vapautuvia paikkoja, kun joku peruu osallistumisensa.

Hei kiitoksia kuvauksesta ja ideasta. Katsomme täältä idea laatikosta aina välillä parhaita toteutettavaksi. Mutta aivan lähiaikoina tuo ei pääse toteutuslistalle.

Monissa muissa tapauksissa ilmoittautumisjärjestys on ollut riittävä tieto. Eli mukaan pääsevistä on katsottu järjestyksessä x-ensimmäistä, mutta kieltämättä tuossa tapauksissa jonotus-lista olisi selkeämpi.

SH

Meidän lätkäporukassa jäävuorolle otetaan 20 kenttäpelaajaa, ja maksu peritään niiltä, jotka ovat IN. Rahastonhoitaja kerää vuorojen tiedot csv-tiedostona(?), joka ei pysty erittelemään järjestystä jonossa, vaan lasku lähtee kaikille, jotka olivat IN. Siksi jonoon jääneet siirtävät itsensä OUT, ettei tule maksua.

Voisiko tuon csv-tiedonsiirron rakentaa siten, että mukaan tulisi haluttu määrä, tässä tapauksessa 20, IN-jonon alusta? Silloin voisimme siirtyä käytäntöön, jossa OUT mennään vain INin kautta, ja jäämaksu peritään sekä OUTissa olevilta että 20 ensimmäiseltä IN olevalta.

Tällä estettäisiin se, että monet varaavat kaikki vuorot "varmuuden vuoksi", ja sitten edellisen illan ja yön aikana suuri osa porukasta siirtyy OUT. Pahimmillaan vuoroilla on vajausta, vaikka aluksi oli kamala ryysis.

CG

Meillä sama ongelma ja jonotuslista olisi erittäin suuri plussa!

Lanseerasimme viime talvena karting harrastesarjan jossa osakilpailuja (tapahtumia) ajetaan joka viikko.
Sarjalle perustettiin oma nimenhuuto-sivusto ja nykyisellään sarjassa (joukkueessa) on jo noin 200 jäsentä. Kysyntä paikoista on kasvanut huomattavasti suuremmaksi kuin tapahtumien yläraja (max 48 per tapahtuma).

Sama ongelma toistuu joka viikko, eli osallistujat varaavat paikkoja etukäteen "varmuuden vuoksi" ja siirtävät itsensä OUT edeltävänä tai samana päivänä kuin itse kisa/tapahtuma, jolloin jokaiseen tapahtumaan jää perinteisesti noin 5-10 paikkaa hyödyntämättä (menetettyä tuloa).

Sarjan suurin kehitysehdotus asiakkaiden (jäsenien) suunnalta on ollut nimenomaan jonotuslista, johon voisi ilmoittautua jos/kun tapahtuma on täynnä. Jos joku ilmoittaa itsensä OUT, siirtyisi nimi jonotuslistalta automaattisesti IN-listalle, ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tämä tarkoittaisi että tapahtumat saadaan paremmalla prosentilla täyteen ja sarjaan osallistujat pääsevät paremmin mukaan haluamiinsa kisoihin (ilman että tarvitsee kyttäillä sivua viiden minuutin välein kisapäivänä).

Hyöty olisi siis sekä taloudellinen järjestäjälle että käytännöllinen pelaajalle/jäsenelle.

Vaihtoehtoisina ratkaisuna on harkittu sanktioiden jakamista niille jotka eivät poista IN-ilmoittautumista tiettyyn aikarajaan mennessä, mutta jonotuslista poistaisi sanktioiden tarpeen miltei kokonaan.

HR

Varalla tai jonossa -lista olisi todella hyödyllinen ominaisuus, jopa sellainen, jonka voisi hinnoitella pro-pakettiin erikseen ja silti sitä käytettäisiin. 6 vuotta kehitysidean toteutuksen odottelua on aika pitkä aika. Kehitetäänkö nimenhuutoa enää? Pitääkö itse tehdä parempi?  😆